Аналіз регуляторного впливу Проекту рішення Дачненської сільської ради «Про затвердження Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель с. Дачне Дачненської сільської ради Біляївського району Одеської області»

Дата: 13.07.2023 12:33
Кількість переглядів: 131

Аналіз регуляторного впливу

Проекту рішення Дачненської сільської ради «Про затвердження  Технічної  документації  з нормативної грошової оцінки земель с. Дачне Дачненської сільської ради Біляївського району Одеської області»

 

  1. Визначення та аналіз проблеми, яку передбачається розв’язати.

Стаття 18 Закону України «Про оцінку земель» визначає, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок розташованих у  межах  населених  пунктів  незалежно  від  їх цільового призначення проводиться - не рідше ніж один раз на 5-7 років. Об’єктом оцінки земель виступає адміністративно-територіальна одиниця – землі села Дачне.

Єдиним шляхом приведення земельних відносин у відповідність до чинного законодавства є прийняття Дачненською сільською радою рішення «Про затвердження  Технічної  документації  з нормативної грошової оцінки земель с. Дачне Дачненської сільської ради Біляївського району Одеської області».

Розробка і запровадження нормативно-правового акту, орієнтованого на реалізацію Закону України «Про оцінку земель», дозволить максимізувати корисність використання ресурсного потенціалу територіальної громади, мінімізує можливості збиткової або неефективної експлуатації комунального майна.

Таким чином, приведення у відповідність до Конституції України, Земельного кодексу України, на виконання Закону України «Про оцінку земель» та з метою захисту законних інтересів держави, Дачненської сільської ради як органу місцевого самоврядування та інших суб’єктів правовідносин у питаннях оцінки земель, інформаційного забезпечення оподаткування та ринку земель стало основною причиною розробки рішення Дачненської сільської ради «Про затвердження  Технічної  документації  з нормативної грошової оцінки земель с. Дачне Дачненської сільської ради Біляївського району Одеської області».

 

2. Визначення цілей регулювання:

-   визначення механізму введення в дію нормативної грошової оцінки земель села Дачне;

- врегулювання правовідносин між Дачненською сільською радою та суб’єктами земельних відносин;

- стимулювання ефективного використання землі на засадах ринкової економіки, визначення ринкової вартості земельних ділянок;

 -  збільшення доходів від надходжень плати за землю;

 - задоволення інтересів держави та територіальної громади, можливість направлення додаткових коштів на здійснення заходів соціально-економічного розвитку, збільшення фінансування соціальної сфери, тощо.

 

3. Визначення та оцінка усіх прийнятних альтернативних способів досягнення встановлених цілей з аргументацією переваг обраного.

І. Залишити питання неврегульованим, тим самим недоотримати додаткових надходжень від плати за землю, неможливості направлення додаткових коштів на здійснення заходів соціально-економічного розвитку, збільшення фінансування соціальної сфери та порушення чинного законодавства України. Альтернатива неприйнятна, оскільки не допомагає вирішити проблему.

 ІІ. Прийняття проекту нормативно-правового акту «Про затвердження  Технічної  документації  з нормативної грошової оцінки земель с. Дачне Дачненської сільської ради Біляївського району Одеської області».

Аналіз обраної альтернативи показує, що І-й спосіб не є прийнятним, так як він цілком не задовольняє ні інтереси держави з однієї сторони, ні територіальної громади з іншої, а також суперечить вимогам чинного законодавства. Невизначеність процесу введення в дію нормативної грошової оцінки земель села Дачне для земельних ділянок, які знаходяться у власності або у користуванні не стимулюють ефективного землекористування на засадах ринкової економіки, призведе до втрат надходжень до місцевого бюджету, які можливо було залучити під час вводу в дію нормативної грошової оцінки земель села Дачне, не покращить можливість направлення додаткових коштів на здійснення програм соціально-економічного розвитку, збільшення фінансування соціальної сфери та інш.

За таких обставин, перевага була віддана другому способу, оскільки у цьому випадку досягнути вищезазначеної мети можливо у найбільш короткий термін з врахуванням особливостей роботи сільської ради, її виконавчих органів, органів податкової інспекції, органу виконавчої влади з питань земельних відносин.

 

4. Опис механізмів і заходів, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми шляхом прийняття запропонованого регуляторного акту.

 Основні напрямки реалізації удосконалення земельних відносин у с. Дачне спрямовані на досягнення мети, цілей і завдань запропонованого регулювання та представляють комплекс заходів, спрямованих на впровадження у селі механізму введення в дію нормативної грошової оцінки земель села Дачне для земельних ділянок, які знаходяться у власності або у користуванні громадян та юридичних осіб.

Реалізація запропонованого регулювання буде здійснюватися шляхом впровадження наступних заходів:

- встановлення рішенням Дачненської сільської ради чітких термінів вводу в дію нормативної грошової оцінки земель населеного  пункту с. Дачне;

- визначені органи, які сприятимуть введення в дію нормативної грошової оцінки земель села.

 

5. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття запропонованого регуляторного акту та оцінка можливості впровадження та виконання вимог регуляторного акту.

 

Даний акт мотивує Дачненську сільську раду, як орган, якому надані повноваження щодо розпорядження землями в межах населеного пункту, та суб’єктів земельних відносин (громадян та юридичних осіб) виконувати встановлені вимоги через такі умови, як:

- введення в дію нормативної грошової оцінки земель населеного пункту с. Дачне;

- внесення змін до договорів оренди землі;

- надання органам державної влади та органам місцевого самоврядування необхідної інформації.

 

6. Визначення очікуваних результатів ухвалення запропонованого регуляторного акту.

Регулювання впливає на кожну з трьох базових сфер: інтереси громадян та суб’єктів господарювання, у власності чи користуванні яких знаходяться земельні ділянки, інтереси держави, органу місцевого самоврядування.

 

7. Обґрунтування запропонованого строку чинності регуляторного акту.

Пропонується встановити максимальний строк дії запропонованого регуляторного акту, згідно ст. 18 Закону України «Про оцінку земель» (7 років), що співвідноситься з цілями його прийняття. Зміни до регуляторного акту вноситимуться в разі потреби або за результатами звіту про відстеження його результативності та у разі внесення змін до чинного законодавства.

 

8. Визначення показників результативності регуляторного акту.

Показниками результативності запропонованого проекту рішення Дачненської сільської ради є збільшення надходжень до бюджету.

 

9. Способи відстеження результативності регуляторного акту.

Відстеження результативності регуляторного акту здійснюватиметься: - сільською радою; - виконавчим комітетом; - постійною комісією сільської  ради з питань регулювання  земельних відносин та  раціонального використання  природних  ресурсів; - контролюючими органами (податкова інспекція, управління Держгеокадастру, тощо).

 

 

Повідомлення

про оприлюднення  проекту регуляторного акту

 

Зміст проекту рішення Дачненської сільської ради «Про затвердження Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель с. Дачне Дачненської сільської ради Біляївського району Одеської області».

Адреса розробника: 67625, Одеська обл., Біляївський р-н, с. Дачне, вул. Шахтарська, 8-а

Спосіб оприлюднення: розміщення в газеті "Південна зоря".

Зауваження та пропозиції приймаються до розгляду впродовж місяця з дати опублікування проекту регуляторного акту виключно в письмовій формі.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень