Як внутрішньо переміщеним особам отримати реабілітаційну допомогу в стаціонарних умовах
Як внутрішньо переміщеним особам отримати реабілітаційну допомогу в стаціонарних умовах
Через повномасштабну війну реабілітація стала однією з найзатребуваніших медичних послуг. Фахова реабілітаційна допомога із відновлення навичок, необхідних для повсякденного функціонування та активного життя, може знадобитисявнаслідокперенесенняоперацій,травмувань,тривалого лікуванняабо хвороб. Залежно від діагнозу, пацієнти можуть потребувати ортопедичної, кардіореспіраторної, психологічної, нейро- чи інших видів реабілітації. Отримати безоплатнуреабілітаційну допомогу в стаціонарних умовах може кожен, незалежно від місця проживання та реєстрації.
Програма медичних гарантій включає надання безоплатної реабілітації за пакетом “Реабілітаційна допомога дорослим та дітям у стаціонарних умовах”. Внутрішньо переміщені особи можуть отримати послуги реабілітації у будь- якому із 319 закладів країни, які уклали договір із НСЗУ за цим пакетом.
Щоб отримати безоплатно реабілітаційну допомогу в стаціонарних умовах можна:
- за електронним направленням. Направлення створює лікуючий лікар, зокрема лікар фізичної та реабілітаційної медицини. З електронним направленням звернутися до медичного закладу, який має договір за пакетом “Реабілітаційна допомога дорослим і дітям у стаціонарних умовах”.
- при переведенні, якщо пацієнт після лікування в стаціонарі потребує подальшої реабілітації упродовж післягострого та довготривалого реабілітаційних періодів, то його можуть перевести до іншогомедзакладу або клінічного підрозділу тієї ж лікарні. Окремо отримувати електронне направлення при переведенні не потрібно.
Внутрішньо переміщеним особам, як і іншим громадянам, які потребують реабілітаційної допомоги в стаціонарних умовах, в межах пакету гарантують такі безоплатні послуги:
-
- Первинне,етапні,заключнереабілітаційніобстеженнялікаремфізичної та реабілітаційної медицини, фахівцями з мультидисциплінарної реабілітаційної команди
- Встановленняреабілітаційногодіагнозу,складанняіндивідуального реабілітаційного плану та програми реабілітаційної терапії
- Визначенняреабілітаційногопрогнозудляплануванняподальшого реабілітаційного маршруту
- Лабораторнітаінструментальні обстеження
- Консультуваннялікарямиінших спеціальностей
- Наданнянейрореабілітаціїта/абоортопедичноїреабілітації,та/абокардіо- респіраторної реабілітації та інших видів в стаціонарних умовах упродовж
післягостроготадовготривалогореабілітаційнихперіодіввідповіднодо складеного індивідуального реабілітаційного плану
-
- Психологічна допомога
- Своєчаснезнеболення навсіх етапах реабілітації
- Переведенняуразіпотребидоіншихмедзакладівабопідрозділівлікарні
- Навчанняпацієнтівчиїхніхдоглядачівабородиниособливостямдогляду та запобіганню можливих ускладнень
- Забезпеченняхарчуваннямтауразіпотребихарчовимипродуктамидля спеціальних медичних цілей тощо.
Ознайомитися з повним обсягом реабілітаційних послуг, які надаються в стаціонарних умовах, можнана сайті НСЗУ в розділі Вимоги ПМГ 2024/пункт 23 або за посиланням: https://cutt.ly/ieIPVARP.
Якзнайтизаклад,якийнадаєпослугизреабілітаціїстаціонарно?
Проходити реабілітацію можна в будь-якому медичному закладі, який має договір із НСЗУ на пакет “Реабілітаційна допомога дорослим та дітям в стаціонарних умовах”. Щоб дізнатися адресу і контакти медзакладу, можна:
- зателефонувати до контакт-центру НСЗУ 16-77, оператор назве, які медичні заклади мають договір з НСЗУ на стаціонарну реабілітацію дітей та дорослих, а також адресу і контакти реєстратури;
- на сайтіНСЗУ за допомогою аналітичної панелі (дашборду) “Електронна карта місць надання послуг за програмою медичних гарантій”. Обрати у поліфільтрівобласть,населенийпунктта“Групупослуг”
-“Реабілітаційна допомога дорослим і дітям у стаціонарних умовах”. Карта покаже найближчі заклади з контактами. Перейти до дашборду можна за посиланням: https://cutt.ly/keDoF37u
Куди і як поскаржитись, якщо відмовляють в допомозі або вимагають оплату?
Якщо під час звернення до закладу реабілітації внутрішньо переміщеній особі відмовляють у надані послуг, вимагають оплатити послуги, які покриває Програмамедичнихгарантій,чизробитиблагодійнийвнесок-цеєпорушенням прав пацієнта та умов договору НСЗУ з медичним закладом. У такому випадку потрібно подати звернення щодо порушення:
- зателефонувавши до контакт-центру НСЗУ за номером 16-77, оператор допоможе зафіксувати скаргу.
- заповнити скаргу через електронну форму на сайті НСЗУ: обрати в меню зверху розділ “Громадянам”, далі- “Зворотній зв’язок. Тут можете залишати свої запитання, зауваження, пропозиції, заяви та скарги”. Або перейти за посиланням: https://cutt.ly/5eb9XKbN
Програмамедичнихгарантійзабезпечуєусімукраїнцямоднаковийбезоплатний перелік та доступ до медичних послуг, незалежно від наявності статусу внутрішньопереміщеноїособи.Більшепробезоплатнімедичніпослуги,які
можнаотриматизаПрограмоюмедичнихгарантій,велектронномупосібнику
«ГідпоПрограмімедичнихгарантійдляпацієнта2024».Завантажитипосібник можна за посиланням.