Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі
код ДК021-2015: 71340000-3 — Комплексні інженерні послуги
Послуги з розроблення технічної документації з нормативної грошової оцінки земель Дачненської сільської територіальної громади Одеського району Одеської області із застосуванням геоінформаційних технологій
(відповідно до пункту 41 постанови КМУ від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами))
1. Найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, його категорія:
- Найменування: Дачненська сільська рада Одеського району Одеської області
- 67625, Україна, Одеська область, Одеський р-н, село Дачне, вул. Шахтарська, 8-А;
- Код ЄДРПОУ - 04377724;
- Категорія - Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади.
2. Назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності): Послуги з розроблення технічної документації з нормативної грошової оцінки земель Дачненської сільської територіальної громади Одеського району Одеської області із застосуванням геоінформаційних технологій «код ДК021-2015: 71340000-3 — Комплексні інженерні послуги»
3. Ідентифікатор закупівлі: UA-2024-02-23-002437-a
4. Посилання на процедуру закупівлі в електронній системі закупівель:https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-02-23-002437-a
5. Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі: технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначені відповідно до потреб замовника та з урахуванням вимог нормативних документів. Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі розроблено у відповідності до Земельного кодексу України, Закону України «Про землеустрій» та інших діючих нормативно-правових актів, що регулюють земельні відносини в Україні.
Відповідно до статті 5 Закону України «Про оцінку земель», нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні (крім випадків спадкування спадкоємцями першої та другої черги за законом (як випадків спадкування ними за законом, так і випадків спадкування ними за заповітом) і за правом представлення, а також випадків спадкування власності, вартість якої оподатковується за нульовою ставкою) та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат лісогосподарського виробництва, вартості земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд, а також при розробці показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.
Відповідно до ст.18 ЗУ «Про оцінку земель»: - Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться: розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення - не рідше ніж один раз на 5-7 років;розташованих за межами населених пунктів земельних ділянок сільськогосподарського призначення - не рідше ніж один раз на 5-7 років, а несільськогосподарського призначення - не рідше ніж один раз на 7-10 років.
Остання нормативно грошова оцінка села Дачне затверджувалась у 2016 році, згідно Рішення Дачненської сільської ради №74-VII від 19.02.2016р., нормативно грошова оцінка земель за межами населеного пункту сільською радою не проводилась, оскільки до завершення процесу об’єднання територіальних громад не належали до комунальної власності Дачненської громади, та після завершення об’єднання територіальних громад і передачі земель в межах громади в її комунальну власність - ще не проводилась.
Законодавець, зобов’язує проводити нормативну грошову оцінку земельних ділянок в установлені строки.
Листами Головного управління Держгеокадастру в Одеській області протягом 2023 року, а саме №18-15-0.10-2648/2-23 від 04.07.2023р. та №18-15-0.10-5601/2-23 від 22.11.2023р., доводилась до відому сільських рад необхідність та важливість оновлення нормативної грошової оцінки земель з метою внесення нормативної грошової оцінки до Державного земельного кадастру.
Нормативна грошова оцінка земельних ділянок є важливим інструментом при формуванні надходжень до місцевого бюджету, так як використовується при визначенні:
- розміру земельного податку;
- державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок;
- орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності;
- втрат лісогосподарського виробництва.
Очевидною є необхідність проведення нормативної грошової оцінки земель Дачненської сільської територіальної громади Одеського району Одеської області, що в результаті забезпечить на належному рівні надходження до бюджету громади.
Постанова Кабінету Міністрів України від 03.11.2021 р. № 1147 «Про затвердження Методики нормативної грошової оцінки земельних ділянок» передбачає порядок проведення нормативної грошової оцінки на земельних ділянках усіх категорій та форм власності в межах території територіальної громади (або її частини).
За результатами проведення нормативної грошової оцінки земельних ділянок в межах території територіальної громади (або її частини) складається технічна документація з нормативної грошової оцінки земельних ділянок.
Технічна документація з нормативної грошової оцінки земельних ділянок затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою.
Результатом розроблення технічної документації з нормативної грошової оцінки є Витяг із технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок, який оформляється і видається автоматично в електронній формі з використанням програмного забезпечення Державного земельного кадастру на підставі якого Податкова служба здійснює нарахування відповідних податків та платежів.
За умови внесення до Державного земельного кадастру відомостей про нормативно-грошову оцінку земель населених пунктів, або земель об’єднаних територіальних громад, функціонал автоматичного формування витягів з використанням програмного забезпечення Державного земельного кадастру при надходженні заяв автоматично формує витяги із технічної документації з нормативно-грошової оцінки земельних ділянок, які одразу надходять в електронний кабінет в якому формувалась заява. Це одночасно економить час, виключає людський фактор та корупційні ризики при формуванні витягів з нормативно грошової оцінки. Такий процес забезпечить стабільні надходження від плати за землю до місцевих бюджетів за земельні ділянки всіх категорій земель, чітко визначить недонадходження та збалансує надходження місцевих бюджетів від плати за землю і дозволить ефективніше здійснювати розпорядження земельними ділянками.
Тобто, без розробленої та внесеної до Державного земельного кадастру технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок неможливо отримати Витяг з Державного земельного кадастру щодо вартості земельної ділянки, що унеможливить проведення необхідних дій з земельними ділянками.
6. Обґрунтування розміру бюджетного призначення: Розмір бюджетного призначення визначений з урахуванням вимог наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 "Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі. При визначенні очікуваної вартості закупівлі враховувалась інформація про ціни на послуги, що міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі, в тому числі на сайтах виробників та постачальників відповідної продукції, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронній системі закупівель "Prozorro".
7. Очікувану вартість/розмір бюджетного призначення предмета закупівлі визначено за результатом моніторингу цін на ринку і складає 1400 000,00 грн з ПДВ (отримано комерційних пропозиції від операторів ринку землевпорядних послуг).
8. Очікувана вартість предмета закупівлі: 1400 000,00 грн з ПДВ.
9. Обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі: Розмір бюджетного призначення сформований з урахуванням обсягів наявної потреби у товарахроботахпослугах цього типу та визначений Рішенням Дачненської сільської ради «Про внесення змін і доповнень до рішення Дачненської сільської ради від 21 грудня 2023 року №1107-VIII«Про бюджет Дачненської сільської ради на 2024 рік»№1164-VIIIвід 15.02.2024р., а також Комплексною програмою з питань агропромислового розвитку продовольства та земельних відносин Дачненської сільської ради на 2023-2028 роки, затвердженою Рішенням Дачненської сільської ради від 20.07.2023р. №1008-VIII. Розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі здійснено на підставі середньої ціни на ринку, шляхом моніторингу ринкових цін на аналогічні послуги.
10. Процедура закупівлі: застосовується процедура відкритих торгів з особливостями згідно Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».